Hantle - informacje, porady, ciekawostki

portal poświęcony hantlom.

Ćwiczenia siłowe hantlami - osiąganie sprawności fizycznej dzięki prostym treningom

- Posted in Artykuły by

Treningi siłowe na hantle są wystarczająco proste do wykonania. Są również bardzo skuteczne w utrzymywaniu sprawności fizycznej osoby na najwyższym poziomie. Jeśli wolisz proste ćwiczenia z hantlami w swoim programie treningu siłowego, poniższa dyskusja jest dla Ciebie.

Korzyści z ćwiczeń siłowych z hantlami

Treningi siłowe pomagają budować mięśnie i usuwać nadmiar tkanki tłuszczowej. Takie ćwiczenia poprawiają również poziom sprawności osoby, pomagając zwiększyć jej tempo metaboliczne i podnosząc poziom energii. Treningi te nie wymagają również drogiego sprzętu do ćwiczeń (tylko para hantli) i można je łatwo wykonać w domu.

Typowe treningi z hantlami

Aby wzmocnić ramiona, wspólne zwijanie się jest najbardziej podstawową i jedną z najbardziej skutecznych form ćwiczeń na hantlach. Stojąc w pozycji pionowej, chwyć hantle w każdej dłoni dłońmi skierowanymi w stronę ciała. Podnieś hantle, tak aby łokcie dotykały boków ciała i ramienia w ustalonej pozycji. Można to zrobić z jednym ramieniem na raz lub dwoma ramionami na raz.

Aby ćwiczyć plecy, wykonaj ćwiczenie dead lift. Stań prosto ze stopami oddalonymi od siebie o jard, a kolana lekko ugięte. Przytrzymaj hantle przy udach i opuść je do poziomu nóg, używając siły dolnej części pleców z dolną częścią pleców lekko wygiętą do wewnątrz. Trzymaj głowę do góry przez cały ruch, a plecy płasko. Obniż ciężary, o ile jest to wygodne. Dla osób z problemami z kręgosłupem nie jest to zalecane ćwiczenie.

Jednym z najprostszych, ale najskuteczniejszych treningów na ramionach hantli jest wyciskanie ramion. Usiądź na krawędzi krzesła z wyprostowanymi plecami. Podnieś hantle nad głowę, a następnie opuść je powoli do poziomu ramion. Ustaw ramiona pod kątem 90 stopni i ponownie podnieś hantle bez blokowania łokci. Powtórz akcję kilka razy.

Dodatkowe wskazówki dotyczące treningów

Przed wykonaniem tych ćwiczeń pamiętaj, aby poświęcić 10 minut na rozgrzanie i 10 minut na ochłodzenie. Dla początkujących Darmowe artykułynależy zastosować mniejszą wagę, a następnie stopniowo przechodzić na cięższe ciężary. Najlepiej byłoby mieć profesjonalnego trenera, który poprowadziłby twoje ruchy i mieć kogoś na oku, jeśli ćwiczenie jest wykonywane poprawnie.

Ćwiczenia z treningiem siłowym na hantle są dość łatwe i bardzo skuteczne w poprawianiu siły fizycznej i sprawności. Treningi te można wykonywać na siłowni i w domu. Pamiętaj tylko, aby najpierw ułatwić sobie unikanie potencjalnych obrażeń lub wypadków.